Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital pazarlama, dijital kanalları (arama motorları, web siteleri, sosyal medya, e-posta ve mobil uygulamalar gibi) kullanarak işletmelerin ürünlerini, hizmetlerini ve markalarını öne çıkarma çabasıdır.

Daha geniş bir ifadeyle dijital pazarlama, hedef pazara çevrimiçi kanallar (web, e-posta, veri tabanları, cep telefonları/kablosuz ve dijital TV gibi) üzerinden dijital teknolojileri uygular.

Müşterilerin (çok kanallı satın alma süreci ve müşteri yaşam döngüsü ile) kârlı bir şekilde kazanılmasını ve elde tutulmasını amaçlayan pazarlama faaliyetlerine katkıda bulunur.

Müşteri bilgilerini (profilleri, davranışları, değerleri ve sadakat faktörleri) analiz ederek müşterilerin bireysel ihtiyaçlarına uygun çevrimiçi hizmetler sunmayı amaçlayan planlı bir yaklaşımdır.