TERZİHANEDEN SANAYİLEŞMEYE UZANAN BİR HİKÂYE ‘’KARGİSAN TEKSTİL’’

TERZİHANEDEN SANAYİLEŞMEYE UZANAN BİR HİKÂYE ‘’KARGİSAN TEKSTİL’’
21.09.2021 Makale

Küçük bir terzihanede başlayan ve Karabük Organize Sanayi Bölgesi’nde kurulu büyük bir fabrika haline gelerek üretiminin yüzde yüzünü ihraç ederek sektöre ve Karabük’e hizmet veren Kargisan Tekstil’in dününü ve bugününü şirketin İdari ve Mali İşlerinden Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Çelenli ile söyleştik.

Öncelikle sizi kısaca tanıyabilir miyiz?

Mustafa Çelenli – 1961 Karabük doğumluyum. 1979 yılında Kastamonu İmam Hatip Lisesi, 1983 yılında Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi mezunuyum. 1983-1995 yılları arasında Karabük Demir Çelik Lisesinde öğretmenlik ve Müdür yardımcılığı görevlerinde bulundum şu an Karabük Giyim San. Ve Tic. A.Ş. (Kargisan)’ da şirketin idari mali işlerinden sorumlu yönetim kurulu üyesiyim.

Nasıl başladı KARGİSAN tekstilin hikâyesi?

Kargisan, profesyonel terzi olan Halil Şahin tarafından 1982’de kurulmuştur. Terzihaneden sanayileşmeye doğru çıktığımız bu serüvende üretim bantlarımızı günümüz teknolojisi ile desteklerken, sanatımızı terzihanemizden geleceğe taşımayı hedef edindik.

Ürün gamınızda neler var ve üretim kapasiteniz nedir? Üretiminizin tamamını kendi bünyenizde mi gerçekleştiriyorsunuz? %100 kapasite ile ihracat yapıyorsunuz. Hangi ülkelere yoğun olarak ihracat yapıyorsunuz, yeni Pazar arayışınız var mı?

 Kargisan’ın yıllık kapasitesi 150.000 adet civarında olup, model işçiliğine göre değişkenlik göstermektedir. FF ve CMT çalışma şekilleri ile ağırlıklı olarak İngiltere pazarına üretim yapmaktadır. Dokuma bayan dış giyim üretimi yapan Kargisan’ın ana ürün grupları aşağıdaki şekildedir; Takım elbise, Ceket, Elbise, Kaban, Trençkot, Panço, Yelek, Etek, Pantolon, Şort, Tulum. ‘Endüstriyel Terzilik’ sloganı ile yola çıkan kardeş firma ATASER, İstanbul’da bulunan ofisi ile müşterilerine doğrudan servis vermektedir. Farklı koleksiyonların tasarımdan başlayarak sevkiyata kadar uzanan üretim sürecinde koordinasyonu sağlamaktadır.

Üretiminizdeki en önemli kriterler ve ürünleriniz diğer markalardan ayıran en önemli özellikler nelerdir?

Kurulduğu günden bu yana, emin adımlarla büyüyen Kargisan, ürün kalite standardını arttıran teknoloji yatırımlarını doğru zamanda ve doğru şekilde devamlı olarak yaparak verimli ve standardı yüksek üretim yapmaktadır. Kalite Yönetim Sistemi ve Sürdürülebilirlik anlayışı sayesinde sadece kendi ülkesinde değil, uluslararası platformda talepleri karşılayan bir işletme olan Kargisan çevreye ve insana duyarlı yaklaşımı ile yarınları aydınlatmayı hedef edinmiştir. Kalite standartlarından taviz vermeyen bir anlayışla, müşterilerimizin kâğıt üzerindeki hayallerini dinamik ve titiz kadromuz ile gerçeğe dönüştürmeyi hedefliyoruz. Söz verilen zamanda, en verimli sonuca ulaşmayı hedef edinen Kargisan ailesi; huzurlu bir ortamın ancak bu ilkelere bağlı kalarak sağlanacağının bilincinde, insana ve âleme sevgi ile bakan, güven olmazsa olmaz diyen anlayışıyla yarınları aydınlatmayı hedef edinmiştir.

AR-GE konusunda çalışmalarınız veya bir AR-GE ofisiniz var mı? Varsa nasıl çalışmalar yapıyorsunuz, yoksa böyle bir girişiminiz olacak mı? (Mesela yeni kumaş türleri üretmek /ürettirmek üzere AR-GE)

Şu an için bir ARGE ofisimiz bulunmamaktadır.

Tasarıma bakış açınız nedir? Tasarım ofisiniz bulunuyor mu?

Tasarım ofisimiz bulunmuyor. Tam tedarikli mal satışı yapan bir firmayız. Tasarımlarımızı müşterilerimiz yapıyor.

Tekstil sanayinde ne gibi sorunlar yaşıyorsunuz?

Döviz kurlarındaki değişiklikten kaynaklı güvensizlik yaşıyoruz. Müşterilere verdiğimiz fiyat ve hak edişin dönüşündeki geçen uzun zaman sürecindeki dövizdeki dalgalanmalar kambiyo gibi bunun sıkıntısını zaman zaman yaşamaktayız.

Sektörün geleceğini nasıl görüyorsunuz?

Sektörün teknolojisine yatırım yapılması boyutunda sadece işçilikte kalınırsa ham maliye den öteye gidilemez.

Röportaj: Yıldız UZUNLAR