GİRİŞİMCİLİK TANIMI VE GİRİŞİMCİNİN NİTELİKLERİ

GİRİŞİMCİLİK TANIMI VE GİRİŞİMCİNİN NİTELİKLERİ

Girişimcilik, kar elde etmek için bazı riskler alarak bir iş kurmaktır. Değişen dünya ile birlikte girişimciliğin tanımı da kendine yeni şekiller vermekte ve bir çok yeni girişimciyi kendine çekmektedir. Günümüz girişimciliğin tanımını ise şu şekilde yorumlayabiliriz : problem çözerek dünyayı değiştirmek.

Zaten önemli olan var olan sorunlara var olan çözümleri bulmak değildir. Gerçek sorunlara odaklanmak ve sürdürülebilir çözümler sunmaktır girişimcilik. Girişimcilik kendi sorunlarımıza değil, toplumun sorunlarına odaklanmayı sağlamaktır. Bu sayede tekil düşünceden çok çoğulcu düşünme yeteneğimize de geliştirmekteyiz. Girişimciliği bir tüccar edası ile değil bir yaşam tarzı olarak görebilirsek işte asıl topluma yön veren bir statüye geçebiliyoruz.

Girişimciliğin Nitelikleri

  • İleri Görüşlü Olmalı : Bugünün sorunlarını yarına taşıyarak değil, yarının sorunlarını bugünden tespit ederek çözmesi gerektir girişimcinin. Önemli olan farklı olması değildir, önemli olan fark yaratabilmesidir.
  • Motivasyonu Yüksek Olmalı : Yaşadığımız toplumlarda her günün aynı motivasyon ile geçmesi imkansızdır. Bunun için dışardan gelen etkilerden daha çok iç sesimize kulak verip motivasyonumuzu yüksek tutmamız gerekir. Bir girişimci kendi kendini motive edebilmeli. İyi bir motivasyonun en temel kaynağı ise plandır.
  • Özgüveni Yerinde Olmalı : Girişimciliğin en temel kuralı risk alabilmektir. Doğru riskleri alabilmek adına ise en önemli unsur kişinin kendisine güvenmesidir. Kendine güvenmeyen bir kişi, önüne çıkan fırsatları göremez ya da görse bile değerlendiremez. Bundan dolayı önce kendimize sonrada içinde yaşadığımız topluma inanmamız lazım.
  • Zamanı Doğru Yönetmeli : Çok çalışmak yıllarca bizlere aktarılmış en büyük klişedir. Yıllarca topluma nasıl para kazanılacağını anlatıldı ancak nasıl para harcanılacağı anlatılmadığı gibi zaman da aynı felsefe ile yönetildi. Mühim olan çok çalışmak değil, önemli olan çalıştığın zamanı yönetebilmektir. Çünkü bir girişimci için zaman doğru yönetilmezse tamamen bir kara delik haline gelir. İşte bu yüzden bir girişimci zamanını iyi yönetmeli ve vakit nakittir sözünü hiç akıldan çıkartmamalıdır.
  • Finansal Bilgi Sahibi Olmalı : Hayaller ile hedefler arasında duran ince bir çizgidir finans. Yapılacak olan yatırımın sabit ve değişken maliyetleri, yatırım maliyeti ve beklenmeyen giderler gibi önemli unsurlarının yanında tahmini bütçe yapmayı ve gerçek kapasitesini bilen girişimciler olunması lazım. Para kazanmak için para harcamak gerek, bu harcamayı da yaparken doğru bir finans bütçesi hazırlamak gerek. Plansız yapılacak finansal yatırımlar işletmenin ilk 1 yılını görmesini çoğunlukla etkileyen en önemli faktör olarak her daim kitaplarda yazılı kalacak.
  • Yönetim Becerisi Olmalı : Yönetim demek sadece başkalarını yönetmek değildir, kendini de yönetebilmektir. Eğer bir ekip kuracaksak, ekibi doğru seçmeye verdiğimiz öz veriyi ekibin liderini de seçerken de vermeliyiz. Yönetmek planlara bağlı kalmak değildir. Yönetmek bir girişimci için çok önemlidir. Yönetmek esnek olmaktır, lider olmaktır, hoş görülü olmaktır. Aslında yönetmek iyi bir insan olmaktır.
  • Planlama Yeteneği Olmalı : Plan yapmak kalıplara bağlı kalmak değildir. Planın içinde yazan her şeye bire bir uymak bir girişimciyi en olumsuz etkileyecek faktörlerin başında gelmektedir. Gereksiz detaylara takılmadan önümüze çıkan sorunlarda olabildiğinde reaktif olmaktır plan yapmak. Unutmayalım, başarılı insanlar plan yapar ve planlarına çalışırlar.
  • Esnek Olmalı : Malum özel bir yeteneğimiz yoksa hataları önceden görme şansımız çok azdır. Yaşayarak tecrübe edilen bir sistemdir girişimciliktir. Girişimcilikte ısrarcı olmak, düştükten sonra tekrar kalmak ve pes etmemek gibi kavramlar fazlasıyla çoktur. Ancak bazen vazgeçmekte bir erdemdir. Bile bile hataların üzerine gitmek zarar verebilir girişimciye, İşte bunun için katı kurallara tabi kalmayalım. Girişimci su gibi olmalıdır.
  • Hırslı Olmalı : Eğer her başarısızlıktan sonra tekrar aynı hataları yaparak yine başarısız oluyorsanız siz bir girişimci değil takıntılı bir esnafsınızdır. Çünkü hırsın kötü gelen şöhreti tamda buradan ortaya çıkmıştır. Hırslı olmak aynı hataların üzerine giderek onlardan bir mucize beklemek değildir. Bir çok girişimci de bunda kaybetmektedir zaten. Pes edin demiyorum ama hırsınızı doğru kullanın diyorum.
  • İletişim Kabiliyeti Olmalı : İletişim kabiliyetinin yüksek olması gerekli denilince müşteri ilişkileri gelmektedir genellikle. Ancak müşteriden daha çok önemli ve bir o kadar da kaderimizi etkileyecek bir grup var ‘ Çalışanlar ‘ .Müşteriye karşı iletişim becerimiz ne kadar iyi olursa olsun çalışanlarınız ile iletişiminiz güçsüzse er ya da geç önemli sorunlar ile karşı karşıya kalabilirsiniz. Bundan dolayı da önce kendiniz ile sonra çalışanlarınız ile iletişiminizi güçlü tutun. Sonrasında müşteri bu reaksiyona mutlaka olumlu karşılık verecektir.